Monday 19 March 2012

Anak Ummi demam lagi

aduhai sayu hati aku tgk anak demam tak baik2, semalam pergi check up kat hospital just nak tahu apa masalah nyer ngan anak aku, tapi xdpat coz result lambat sangat. pening kepala aku. hospital melaka teruk sangat prosedur dia, suka-suka agak2 benda2 yang tiada. dulu kakak angkat aku.dah meninggal dah pun kes nyer dia kata kakak aku demam biasa n biarkan dia tido....kita orang tunggu sampai pagi sorang nurse pun tak sentuh kakak aku n tgk ok atau tak...tup tup pagi nyer doktor pakar datang dia kata kenapa tak maklumkan pada pakar. Nurse kata just demam biasa tapi doktor datang terus jer  karenkan jantung kakak aku. nak buat macam mana dah ketentuan sebenarnya dari malam tadi yang diorg suh tido upanyer tgh nazak. kitaorg xdpt nak bercakap ngan dia coz kena tunggu kat luar. mak masuk sekejap2 sebelah kakak, mak bagitahu arwh xder saper datang tgk pun termasuk nurse yang ada dalam tu. mak tegk muka kakak mak bagitahu nurse yang kakak pernah buat operation kepala sebb jatuh waktu lahir tapi nurse buat tak tahu n suh mak duk luar. mak senyap jer mengikut.

esok doktor maklumkan kakak dah meninggal sejak malam tadi lagi, n xdpt nak selamatkan. abah menangis geram dengan cara pihak hosp. tapi abah tabah sume adalah ketentuan. dah takdir, cuma agak terkilan sume ahli keluarga xdpt bersama arwah sewaktu menghembuskan nafas terakhir gara2 mengikut peraturan pihak hosp. kesal hantar hosp. pun ada jugak....hmmmmmm peristiwa nie dah tujuh tahun berlaku tapi masih segar dalam ingatan aku....

ini sekali lagi aku bawak anak pulak ke hosp yang sama. aduhai berdegup jantung aku teringkatkan sume nie....Allah hu Akhbar kuat kan lah iman ku tabahkan la hatiku.

No comments:

Post a Comment