Thursday 11 August 2011

10/8/11 bukak pose umah kak semah

hmmm... hari-hari ada jer aktiviti aku nie, nak wat cam ner ...ini lah aku n family...semalam aku cuti kerja coz ikut hubby pergi kl ambik ubat bapak mertua aku. opp! aku bukan pergi one family , abg ipar aku ikut sekali n yang pasti abng mansor bawak kete waja dia ke sana...perjalanan agak membosankan jugak coz kami gerak waktu malam lepas bukak puasa dalam jam...9.30 pm tak silap aku...coz sebelum tu aku pergi umah kak teh ngan hubby bagi gelang aku waktu bujang-bujang dulu ...hihihi dulu la tapii...lepas dari sana terus berangkat ke kl...tapi sebelum tu sempat jugak aku tengok baju kurung yang kak ana buatkan, aku tempah kat dia, kira ok jugak dia jahit so pasni tak yah tempah kat orang lain...kakak ipar aku pun leh buat......

masa makin berputar che wah....we all siap berhenti minum sahur yang tak berapa sahur, sebenarnya sajer nak basahkan tekak nie....anak aku nie dah macam tak rupa orng tido kejap bangun-kejap bangun kesian gak ...so nak wat cam ner dah nama nyer naik kete. sesampai kat sana...they all berborak sampai sahur sampai aku pun hubby tak kejutkan coz tahu aku takkan pose esok nyer. tengok aku lena they all je le yang santap pagi buta tu...sahur le.


pukul 11.30 am we all dah bersiap nak pergi ambik ubat abah, kesian kat abah ...sampai hati abang mansor buat macam tu , yer le mana tak nyer...we all bergerak dalam hujan sebenarnyer...yang berpayung nyer cuma hubby ngan anak aku jer coz payung satu jer....biler sampai kat kereta abang ipar aku xnak bukak pintu kereta suh sama-sama tengok coin kena bayar berapa...dah berhujan ler aku ngan bapak mertua aku....aku nak kata sengek kan dah beso panjang...

tapi nasib le bapak mertua aku nie penyabor orang nyer....perjalanan seterus nyer pergi ke sogo...macam2 hal kerenah upanyer bler tumpang kete orang nie...walaupun dah ditaja 100% oleh hubby...kesian hubby siap nak balik semula dari pergi bershopping...aku konon nyer bagi le semangat mood orang jangan campur ngan mood kita yang tgh hppy ni...nasib hubby nak dengar jugak...kalu tak sepoi jer program arini...

lepas sekembali di sogo we all balik umah kak semah untuk bukak puasa ...lepas berbuka dalam jam 9.30 pm kami bergerak semula ke melaka n my family hubby nak sangat balik malam tu jugak bergerak ke alai. sampai umah 12.00 tengah malam. esok nyer aku bangun untuk pergi bekerja.....

No comments:

Post a Comment