Wednesday 3 August 2011

sengek

Hari Malang

Seorang lelaki yang sedang putus asa berdiam di sebuah bar selama satu setengah jam cuma memandangi minumannya. Seorang Pemandu Trak yang baru datang terus meneguk habis minuman lelaki tadi. Lelaki tadi terus menangis. “Hei, jangan menangis, !” kata pemandu trak. “Aku cuma berbergurau. Setelah melihat kau bersedih. Aku belikan minuman lain untuk kau!” “Bukan, tak payah susah-susah. Hari ini merupakan hari paling malang dalam hidupku. Pertama, aku telah ke Pejabat. Bosku marah - marah dan aku dipecat. Ketika mau pulang, kereta ku dicuri orang. Lalu, aku naik teksi, dompet dan card kreditku tertinggal di dalam teksi. Sampai rumah, isteriku tidur dengan tukang kebun. Aku meninggalkan rumah dan datang ke bar ini. Dan pas aku berpikir untuk membunuh diri, kau pula muncul dan meminum racunku.”
Ruj: Asscrewz.com

Mak Cik Kaki Sekodeng

Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer.. Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la.. Malam tu.. Time penyelidik tu nak mandi..maklum ler bilik air kampung.. Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi.. Makcik tu pun “semacam” ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi…. Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu.. Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie.. Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning.. ” Kalau makcik ngendap saya sekali lagi…saya rogol makcik!!!” Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata…
” JANJI TAU..!!”..
 

Temuduga Sekretari

Seorang pengarah sebuah syarikat sudah mendapatkan Sekretari yang diinginkan,
lalu beliau menugaskan stafnya Ajoi untuk meneruskan baki temuduga dengan calon-calon yang masih ada...
Pengarah tersebut mengarahkan Ajoi menolak semua calon yang tinggal. Dengan yakinnya Ajoi melaksanakan tugasnya. Satu persatu calon dipanggilnya.

Ajoi : "Kamu memohon sebagai apa?"
Calon 1 : "Sekretari"
Ajoi : "Kamu merasa cantik ke tak?"
Calon 1 : "lebih kurang macamtu la"
Ajoi : "Permohonan Kamu tidak diterima."
Calon 1 : "Sebabnya?"
Ajoi : "Nanti pekerja disini akan jatuh cinta pada kamu dan berlaku perkara tak elok... "
Calon 1 : "Sebenarnya saya merasa tidak cantik"
Ajoi : "Makin lah saya tidak terima."
Calon 1 : "kenapa pulak ?"
Ajoi : "Buat sakit mata aje"
 
 

Asal nama Electrik

Orang Melayu dikatakan mengambil perkataan ELEKTRIK daripada perkataan Inggeris yang juga ELECTRIC. Tetapi yang sebenarnya, ELECTRIC itu diambil dari perkataan Melayu campur Inggeris. Ceritanya... . Pada suatu masa dulu selepas setahun Thomas Edison mencipta lampu, saintis tidak pernah terfikir memberi nama kuasa yang menyebabkan lampu itu hidup. Jadi, entah macam mana semasa lampu mula-mula hendak diperkenalkan di Tanah Melayu, ada seorang Melayu yang bernama Kulup Kalimantang mati-mati tidak percaya pada hasil ciptaan Thomas Edison itu. Semasa demonstrasi diadakan oleh Thomas di Tanah Melayu untuk memperkenalkan lampu itu, Kulup Kalimantang pun berkata dengan kuat.

"Ele..trick aje tu... ele..trick aje... ele trick!". ( Bermaksud tipu )

Thomas Edison berfikir Kulup berkata begitu kerana mengatakan lampu menyala disebabkan oleh kuasa "ele..trick" . Jadi digunakanlah perkataan "ELE..TRICK" yang dieja ELECTRIC mengikut ejaan orang putih. Sebagai mengingati jasa Kulup Kalimantang menamakan kuasa ELECTRIC itu, maka diciptalah sejenis lampu panjang yang dinamakan lampu kalimantang_________________
"KEIKHLASAN" itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

Singa, Beruang & Babi

Beruang, Singa dan b@b! bertemu di hutan...

Beruang kata: "sekali ja aku mengaum, seluruh hutan menggigil.

Singa kata: "eleh, sekali ja aku mengaum semua belantara ketakutan."

b@b! kata: "Wa La Weh.... sekali ja aku batuk, satu dunia panik!"
 

No comments:

Post a Comment